Gigantul german Aldi, unul dintre cei mai mari retaileri din lume, se pregătește să pătrundă pe piața românească, potrivit unei informații publicate de Profit.ro. Deocamdată, compania a decis să relocheze 100 de posturi administrative de la sediul său din Mülheim an der Ruhr, Germania, în România. Majoritatea acestor posturi sunt în domeniul contabilității, cu activități recurente ce pot fi automatizate, proces care implică și India.
Această mutare este prevăzută să se finalizeze până în primăvara anului 2026 și reprezintă un prim pas concret al grupului german spre România, semnalând potențiala lansare a lanțului său de supermarketuri și pe piața locală. De ani buni, experții în retail speculează asupra unei posibile intrări a Aldi în România, mai ales datorită obiceiului retailerului de a urma rivalii săi, precum Lidl, în extinderea internațională.
În paralel, diviziile de e-commerce ale ALDI Nord și ALDI Süd urmează să fie închise în septembrie 2025, afectând aproximativ 80 de angajați.
Istoria Aldi și structura actuală
Aldi (prescurtare de la „Albrecht Diskont”) a fost fondat în 1946 de frații Karl și Theo Albrecht, care au preluat magazinul mamei lor din Essen. În 1961, cei doi au împărțit afacerea: Aldi Nord (Theo) a preluat nordul Germaniei și extinderea în Europa, în timp ce Aldi Süd (Karl) a primit sudul Germaniei și extinderea în SUA, UK și Australia. Cele două entități funcționează independent, dar colaborează contractual.
Aldi Nord operează în Belgia, Franța, Luxemburg, Polonia, Portugalia, Spania și Țările de Jos, deținând și lanțul Trader Joe’s în SUA. Aldi Süd este activ în Australia, China, Irlanda, UK și SUA, iar în unele țări europene, precum Austria, Italia, Ungaria, Elveția și Slovenia, funcționează sub brandul Hofer.
Extindere agresivă în SUA și Europa
În 2023, Aldi Süd a achiziționat lanțurile Winn-Dixie și Harveys Supermarket din SUA, adăugând 400 de locații în sudul Statelor Unite. În 2024, grupul a cumpărat Southeastern Grocers, cu obiectivul de a ajunge la 800 de magazine în SUA până în 2028.
În Franța, în 2020, Aldi a cumpărat 545 de supermarketuri Leader Price, în încercarea de a depăși Lidl. Pe de altă parte, în 2022, Aldi Nord a decis să se retragă din Danemarca, după 45 de ani de prezență, vânzând 114 magazine către lanțul norvegian Rema.
Performanță și perspectivă
În 2024, Aldi a înregistrat vânzări nete de 18,2 miliarde de euro și deține aproximativ 12.000 de magazine în 18 țări.
În România, prezența Aldi ar putea avea un impact semnificativ asupra pieței de retail, dominată în prezent de Lidl, care face parte din același grup Schwarz. Extinderea Aldi pe piața românească ar introduce un nou competitor puternic în sectorul discount, cunoscut pentru eficiență logistică și prețuri reduse.
Rămâne de văzut când și cum se va concretiza această intrare, însă semnalele actuale arată că România este deja pe harta de extindere a gigantului german.