Plan de acțiune pentru Dunăre 

Un înalt demnitar din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, ne informează pe pagina sa de FB despre cum a petrecut 𝟮 𝘇𝗶𝗹𝗲 𝗽𝗹𝗶𝗻𝗲 𝗰𝘂 𝗦𝗨𝗔, 𝗨𝗰𝗿𝗮𝗶𝗻𝗮, 𝗥𝗲𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗰𝗮 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗮 𝘀𝗶 𝗖𝗼𝗺𝗶𝘀𝗶𝗮 𝗘𝘂𝗿𝗼𝗽𝗲𝗮𝗻ă, prin participarea la cea de-a 8-a reuniune pe tematica tranzitului de mărfuri între România – Republica Moldova – Ucraina, care a avut loc la Chișinău – Galați – Reni și la care au fost prezenți delegații din Statele Unite ale Americii, României, Ucrainei, Republicii Moldova și Comisiei Europene. Au fost analizate și discutate mai multe teme, printre care: 𝗘𝘃𝗼𝗹𝘂𝘁𝗶𝗮 𝘁𝗿𝗮𝗳𝗶𝗰𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲 𝗺𝗮𝗿𝗳𝘂𝗿𝗶 𝘀𝗶 𝗮 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗱𝗶𝗻 𝗰𝗮𝗱𝗿𝘂𝗹 𝗖𝗼𝗿𝗶𝗱𝗼𝗮𝗿𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝗦𝗼𝗹𝗶𝗱𝗮𝗿𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲, discuții ce s-au concentrat pe îmbunătățirea rutelor comerciale prin culoarele de solidaritate de-a lungul coridorului Dunării; 𝗜𝗻𝗮𝘂𝗴𝘂𝗿𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗼𝗹𝘂𝗹𝘂𝗶 𝘃𝗮𝗺𝗮𝗹 𝗰𝗼𝗺𝘂𝗻 𝗱𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗥𝗲𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗰𝗮 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗮 𝘀𝗶 𝗨𝗰𝗿𝗮𝗶𝗻𝗮 𝗹𝗮 𝗥𝗲𝗻𝗶, în urma finalizării reconstrucției acestui punct de control. Acum, camioanele aflate în drum spre porturile Galați și Constanța vor face mai puține opriri pentru procedurile de verificare și inspecție, iar vehiculele de transport călători au asigurată o bandă separată cu terminal. Nici pasagerii nu vor fi obligați să oprească la punctul de control din Republica Moldova, procedurile de control fiind efectuate pe partea ucraineană; 𝗗𝗲𝗺𝗮𝗿𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗿𝗼𝗰𝗲𝗱𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗼𝗹 𝗰𝗼𝗼𝗿𝗱𝗼𝗻𝗮𝘁 𝗥𝗲𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗰𝗮 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗮𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮 𝗹𝗮 𝗽𝘂𝗻𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗲𝗰𝗲𝗿𝗲 𝗮 𝗳𝗿𝗼𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿𝗲𝗶 𝗚𝗶𝘂𝗿𝗴𝗶𝘂𝗹𝗲𝘀𝘁𝗶𝗚𝗮𝗹𝗮𝘁𝗶, pe teritoriul României la Galați; 𝗦𝘁𝗮𝗱𝗶𝘂𝗹 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗻𝘁𝗮𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝘂𝗻𝗼𝗿 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗲 𝗱𝗲 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗽𝗲 finanțare 𝗖𝗘𝗙, precum: 𝗖𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗶𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗼𝗱 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗣𝗿𝘂𝘁 𝗹𝗮 𝗻𝗶𝘃𝗲𝗹 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗹𝗮 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 – etapa I și II (pod, punct vamal și drumuri de legătura pe ambele maluri ale Prutului);𝗣𝘂𝗻𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗲𝗰𝗲𝗿𝗲 𝗮 𝗳𝗿𝗼𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿𝗲𝗶 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗔𝗹𝗯𝗶𝘁𝗮𝗟𝗲𝘂𝘀𝗲𝗻𝗶: amenajarea fluxurilor de trafic la Albița și Leuseni; 𝗚𝗮𝗹𝗮𝘁𝗶𝗚𝗶𝘂𝗿𝗴𝗶𝘂𝗹𝗲𝘀𝘁𝗶𝗥𝗲𝗻𝗶, proiect tripartit România – Republica Moldova – Ucraina: lucrări de infrastructura in zona punctelor de frontier. Pentru pentru toate cele trei proiecte menționate anterior, România este liderul de proiect. De la momentul înființării acestui grup de lucru, a fost elaborat un 𝗽𝗹𝗮𝗻 𝗱𝗲 𝗮𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗲 pentru Dunăre, care cuprinde soluții practice pentru creșterea capacității regionale de tranzit, import-export, prin rute alternative. De asemenea, au fost încheiate 𝗽𝗮𝗿𝘁𝗲𝗻𝗲𝗿𝗶𝗮𝘁𝗲 pentru a stabili tranzitul pe timp de noapte și o mai bună gestionare a navigației pe canalul Sulina, inclusiv schimbul regulat de date între România, Republica Moldova și Ucraina. “În calitate de secretar de stat coordonator al răspunsului României, în ceea ce privește transporturile, cu privire la războiul, ilegal și neprovocat, declanșat de Rusia împotriva Ucrainei, pot spune că aceste întâlniri au confirmat importanța strategică a României, care, alături de partenerii euro-atlantici, este determinată să continue susținerea și angajamentul pentru facilitarea conectivății Republicii Moldova și Ucrainei cu Europa și restul lumii. La această întrevedere, au participat din partea SUA reprezentați ai Departamentului de Stat și ambasadelor SUA din România, Republica Moldova și Ucraina; din partea Republicii Moldova au participat Mircea Păscăluţă – secretar de stat la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, reprezentanți ai Căilor Ferate Moldovene, ai autorităților vamele, navale, rutiere, feroviare, poliție de frontieră și alți oficiali guvernamentali; din partea Ucrainei au participat Serhiy Derkach – viceministru al infrastructurii ucrainene, reprezentați ai autorităților vamale, navale, feroviare, poliție de frontieră și alți oficiali guvernamentali; din partea României au participat reprezentanți ai MAE, MApN, autorităților vamale, poliție de frontieră, portului Constanța, APDM, AFDJ, CNAIR, CFR Infrastructură, CFR Marfă, ANR, ACN și ai Ambasadei României în Republica Moldova. Reprezentanți ai Comisiei Europene” se mai precizează în acest comunicat oficial. 

Related posts

Și totuși sarmaua?!…Sarmaua dom’le!… e românească sau turceasca? Ce întrebare năroadă! Cum să fie turcească , mai ales cea așezonată cu slăninuță de porc crescut în bătătură! Păi unde ai mai văzut dumneata turc mahomedan, să înfulece sărmălute’n foi de viță și mustind a unturică de purcel? Și apropo de înfulecat. Se cam exagerează…cum că moldovenii și mai ales cei din Iași ar fi hulpavi la sarmale!Că dacă am avut pe unul mai pântecos, Nică a lui Ștefan a Petrei,gata acum toți suntem fanii lui Flămânzilă? Adevăru-i că tălica Ion a cam exagerat la hanul,,Trei sarmale”.Adicătălea ce înseamnă 3 sărmăluțe în foi de viță infășurate strâns…Chiar înăbușite în smântână tot n-ajung nici pe o măsea.Așa că povestitorul a sugerat modificarea firmei de la han.Păi nu-i mai corect ,,La trei oale cu sarmale”.Cum să atragi mușteriu cu trei amărâte de sărmăluțe anemice! Dar revenind la tradițiile noastre…Turcii…nu și nu că sarmaua este a lor! Că ei au învelit orezul în nu știu ce și de aici a început plagiatul! Pân’ la urmă am dat- o la pace recunoscând că aici în Balcani am împrumutat fiecare rețetele unii de la alții și avem acum fiecare sarmaua lui.Iar noi moldovenii de la Iași am mai adăugat la urmă o stropeală cu licoare de Cotnari.Iacă așa ghini! Și mă rog turcul cu treaba lui și cu ceaiul de măghiran!

Păzea! Vin turcii! Da nu fugiți bre! Chiar dacă vin înarmați până în dinți…cu baclavale, șuberek, sarailie și alte turcisme! Când? Pe 25,26 și 27 iulie a.c. Unde atacă? La Iași în Parcul Expoziției din Copou.Scop? Caritabil! Cine poate să ajute cumpărând produsele expuse să o facă! Știm cu toții câte au pătimit de la cutremure vijelii și altele.Hai bre să dăm o mână de ajutor!

O lume frământată!…Cu accente tragice, învolburate până aproape de autodistrugere.Pe ici pe colo mai răzbat timide câteva accente de speranță verde inchis,înghițite rapid de hăul întunecat.Totul se zvârcolește nevrotic ca în tablourile lui Van Gogh.Și toate acestea cu o insuportabilă claritate.Dureros de clare și palpabile, spaimele ne pătrund ființa instantaneu.Și totuși lumina își face loc și se încleștează într-o luptă pe viață și pe moarte cu întunericul.Oare vom reuși să-l învingem? În această cheie înțeleg eu să ,, citesc” acest superb peisaj marin al maestrului Petru Asimionese. Cu admirație Ioan Bodea.

🍪 Această gazetă folosește cookie-uri. Nu pentru a te urmări, ci pentru a funcționa corect, a-ți arăta conținut relevant și a înțelege cum este folosit site-ul. Acceptând cookie-urile, susții funcționarea presei independente și ne ajuți să rămânem liberi. Mai mult