Aldi se pregătește să intre pe piața din România: Primul pas, relocarea unor posturi administrative

Gigantul german Aldi, unul dintre cei mai mari retaileri din lume, se pregătește să pătrundă pe piața românească, potrivit unei informații publicate de Profit.ro. Deocamdată, compania a decis să relocheze 100 de posturi administrative de la sediul său din Mülheim an der Ruhr, Germania, în România. Majoritatea acestor posturi sunt în domeniul contabilității, cu activități recurente ce pot fi automatizate, proces care implică și India.

Această mutare este prevăzută să se finalizeze până în primăvara anului 2026 și reprezintă un prim pas concret al grupului german spre România, semnalând potențiala lansare a lanțului său de supermarketuri și pe piața locală. De ani buni, experții în retail speculează asupra unei posibile intrări a Aldi în România, mai ales datorită obiceiului retailerului de a urma rivalii săi, precum Lidl, în extinderea internațională.

În paralel, diviziile de e-commerce ale ALDI Nord și ALDI Süd urmează să fie închise în septembrie 2025, afectând aproximativ 80 de angajați.

Istoria Aldi și structura actuală

Aldi (prescurtare de la „Albrecht Diskont”) a fost fondat în 1946 de frații Karl și Theo Albrecht, care au preluat magazinul mamei lor din Essen. În 1961, cei doi au împărțit afacerea: Aldi Nord (Theo) a preluat nordul Germaniei și extinderea în Europa, în timp ce Aldi Süd (Karl) a primit sudul Germaniei și extinderea în SUA, UK și Australia. Cele două entități funcționează independent, dar colaborează contractual.

Aldi Nord operează în Belgia, Franța, Luxemburg, Polonia, Portugalia, Spania și Țările de Jos, deținând și lanțul Trader Joe’s în SUA. Aldi Süd este activ în Australia, China, Irlanda, UK și SUA, iar în unele țări europene, precum Austria, Italia, Ungaria, Elveția și Slovenia, funcționează sub brandul Hofer.

Extindere agresivă în SUA și Europa

În 2023, Aldi Süd a achiziționat lanțurile Winn-Dixie și Harveys Supermarket din SUA, adăugând 400 de locații în sudul Statelor Unite. În 2024, grupul a cumpărat Southeastern Grocers, cu obiectivul de a ajunge la 800 de magazine în SUA până în 2028.

În Franța, în 2020, Aldi a cumpărat 545 de supermarketuri Leader Price, în încercarea de a depăși Lidl. Pe de altă parte, în 2022, Aldi Nord a decis să se retragă din Danemarca, după 45 de ani de prezență, vânzând 114 magazine către lanțul norvegian Rema.

Performanță și perspectivă

În 2024, Aldi a înregistrat vânzări nete de 18,2 miliarde de euro și deține aproximativ 12.000 de magazine în 18 țări.

În România, prezența Aldi ar putea avea un impact semnificativ asupra pieței de retail, dominată în prezent de Lidl, care face parte din același grup Schwarz. Extinderea Aldi pe piața românească ar introduce un nou competitor puternic în sectorul discount, cunoscut pentru eficiență logistică și prețuri reduse.

Rămâne de văzut când și cum se va concretiza această intrare, însă semnalele actuale arată că România este deja pe harta de extindere a gigantului german.

Related posts

Și totuși sarmaua?!…Sarmaua dom’le!… e românească sau turceasca? Ce întrebare năroadă! Cum să fie turcească , mai ales cea așezonată cu slăninuță de porc crescut în bătătură! Păi unde ai mai văzut dumneata turc mahomedan, să înfulece sărmălute’n foi de viță și mustind a unturică de purcel? Și apropo de înfulecat. Se cam exagerează…cum că moldovenii și mai ales cei din Iași ar fi hulpavi la sarmale!Că dacă am avut pe unul mai pântecos, Nică a lui Ștefan a Petrei,gata acum toți suntem fanii lui Flămânzilă? Adevăru-i că tălica Ion a cam exagerat la hanul,,Trei sarmale”.Adicătălea ce înseamnă 3 sărmăluțe în foi de viță infășurate strâns…Chiar înăbușite în smântână tot n-ajung nici pe o măsea.Așa că povestitorul a sugerat modificarea firmei de la han.Păi nu-i mai corect ,,La trei oale cu sarmale”.Cum să atragi mușteriu cu trei amărâte de sărmăluțe anemice! Dar revenind la tradițiile noastre…Turcii…nu și nu că sarmaua este a lor! Că ei au învelit orezul în nu știu ce și de aici a început plagiatul! Pân’ la urmă am dat- o la pace recunoscând că aici în Balcani am împrumutat fiecare rețetele unii de la alții și avem acum fiecare sarmaua lui.Iar noi moldovenii de la Iași am mai adăugat la urmă o stropeală cu licoare de Cotnari.Iacă așa ghini! Și mă rog turcul cu treaba lui și cu ceaiul de măghiran!

Păzea! Vin turcii! Da nu fugiți bre! Chiar dacă vin înarmați până în dinți…cu baclavale, șuberek, sarailie și alte turcisme! Când? Pe 25,26 și 27 iulie a.c. Unde atacă? La Iași în Parcul Expoziției din Copou.Scop? Caritabil! Cine poate să ajute cumpărând produsele expuse să o facă! Știm cu toții câte au pătimit de la cutremure vijelii și altele.Hai bre să dăm o mână de ajutor!

O lume frământată!…Cu accente tragice, învolburate până aproape de autodistrugere.Pe ici pe colo mai răzbat timide câteva accente de speranță verde inchis,înghițite rapid de hăul întunecat.Totul se zvârcolește nevrotic ca în tablourile lui Van Gogh.Și toate acestea cu o insuportabilă claritate.Dureros de clare și palpabile, spaimele ne pătrund ființa instantaneu.Și totuși lumina își face loc și se încleștează într-o luptă pe viață și pe moarte cu întunericul.Oare vom reuși să-l învingem? În această cheie înțeleg eu să ,, citesc” acest superb peisaj marin al maestrului Petru Asimionese. Cu admirație Ioan Bodea.

🍪 Această gazetă folosește cookie-uri. Nu pentru a te urmări, ci pentru a funcționa corect, a-ți arăta conținut relevant și a înțelege cum este folosit site-ul. Acceptând cookie-urile, susții funcționarea presei independente și ne ajuți să rămânem liberi. Mai mult