Deputatul constănțean Viorel Dumitru Focșa apăra drepturile elevilor cu Cerințe Educaționale Speciale (CES)

Deputatul independent de Constanța, Viorel Dumitru Focșa, își intensifică eforturile pentru apărarea drepturilor elevilor cu Cerințe Educaționale Speciale (CES) din România. După ce a fost contactat recent de mama unui elev CES care risca excluderea din Colegiul “Ion Neculce” din București, Focșa a decis să continue lupta pentru asigurarea respectării legilor care protejează acești copii vulnerabili.

Focșa a atras atenția asupra modului în care directorii unităților de învățământ abuzează de puterea conferită de Legea nr. 198/2023, modificată în 2024. Această lege oferă flexibilitate în educația specială, însă deputatul subliniază că, în multe cazuri, această flexibilitate este folosită pentru a exclude copiii cu CES, în loc să li se asigure sprijinul necesar pentru a continua educația în condiții adecvate.

Articolul 68 al legii menționate prevede că educația specială trebuie să fie disponibilă de la nivelul antepreșcolar până la postliceal, însă în practică, Focșa consideră că există o discriminare sistematică împotriva acestor elevi. Deputatul constănțean continuă să facă apeluri către Ministerul Educației, solicitând o intervenție rapidă și eficientă din partea ministrului Ligia Deca, pentru a corecta aceste abuzuri.

■ Ieri am fost contactat de mama unui elev CES care va fi exclus din clasa a X-a de către directoarea Colegiul “Ion Neculce” din București. De ce? Fiindcă directoarea poate.

■ Legea privind educaţia specială privind copiii CES, L.198/2023, modificată în 2024, este special gândită să lase puterea de decizie în mâna directorilor unităților de învățământ, dar majoritatea dintre aceștia, refuză și dau copiii afară din școala lor. Este mai simplu așa.

Art. 68 din legea amintită mai sus:

(1) Educaţia specială reprezintă forma de educaţie flexibilă acordată copiilor cu CES, care, din cauza unor dizabilităţi mintale, psihice, intelectuale şi/sau senzoriale, precum şi din cauza unor dizabilităţi fizice, motorii şi neuromotorii, tulburări emoţionale, de neurodezvoltare, inadaptare socială sau a oricărei alte boli, tulburări sau a unei afecţiuni cronice, genetice, au nevoie de resurse şi de sprijin specializat.

(2) Educaţia specială se desfăşoară prin intermediul învăţământului special şi special integrat şi vizează:

a) beneficiarii primari cu CES integraţi în învăţământul de masă, care urmează curriculumul învăţământului de masă;

b) beneficiarii primari cu CES integraţi în clase/grupe speciale organizate în învăţământul de masă, care urmează curriculumul învăţământului de masă sau special;

■ Chiar dacă în aceeași lege, avem, tot la art. 68(3) “Educaţia specială se asigură începând cu nivelul antepreşcolar până inclusiv la nivelul postliceal, diferenţiat, în funcţie de cerinţele educaţionale speciale ale acestora:….”, iată că se permite abuzul și discriminarea copiilor cu Cerințe Educaționale Speciale.

■ Doamna Ligia Deca, ministrul ce are în gestiune Ministerul Educației – România a luat la cunoștință despre acest caz, atât din partea mea, cât și din partea mamei băiatului în cauză, ieri în jurul orelor 11:45, ocazie cu care am redirecționat câteva mesaje prin care putem constata “puterea și influența directoarei” de la “Ion Neculce” pe la Ministerul Educației.

■ Sper ca, doamna ministru Ligia Deca să intervină imediat pe lege! Amendamentul la legea în discuție să fie susținut și de Ministerul Educației.

Vedeți, dragilor, ce înseamnă politizarea învățământului până la femeia de serviciu?

Deputatul constănțean Focșa rămâne ferm în angajamentul său de a proteja drepturile elevilor CES, considerând că fiecare copil are dreptul la o educație adecvată și inclusivă. El susține că politizarea excesivă a sistemului de învățământ a dus la o serie de probleme grave, inclusiv la situații de excludere și marginalizare a copiilor cu nevoi speciale.

Deputatul constănțean continuă să pledeze pentru amendarea legilor existente, astfel încât să fie garantată o aplicare corectă și nediscriminatorie a acestora.

Related posts

Și totuși sarmaua?!…Sarmaua dom’le!… e românească sau turceasca? Ce întrebare năroadă! Cum să fie turcească , mai ales cea așezonată cu slăninuță de porc crescut în bătătură! Păi unde ai mai văzut dumneata turc mahomedan, să înfulece sărmălute’n foi de viță și mustind a unturică de purcel? Și apropo de înfulecat. Se cam exagerează…cum că moldovenii și mai ales cei din Iași ar fi hulpavi la sarmale!Că dacă am avut pe unul mai pântecos, Nică a lui Ștefan a Petrei,gata acum toți suntem fanii lui Flămânzilă? Adevăru-i că tălica Ion a cam exagerat la hanul,,Trei sarmale”.Adicătălea ce înseamnă 3 sărmăluțe în foi de viță infășurate strâns…Chiar înăbușite în smântână tot n-ajung nici pe o măsea.Așa că povestitorul a sugerat modificarea firmei de la han.Păi nu-i mai corect ,,La trei oale cu sarmale”.Cum să atragi mușteriu cu trei amărâte de sărmăluțe anemice! Dar revenind la tradițiile noastre…Turcii…nu și nu că sarmaua este a lor! Că ei au învelit orezul în nu știu ce și de aici a început plagiatul! Pân’ la urmă am dat- o la pace recunoscând că aici în Balcani am împrumutat fiecare rețetele unii de la alții și avem acum fiecare sarmaua lui.Iar noi moldovenii de la Iași am mai adăugat la urmă o stropeală cu licoare de Cotnari.Iacă așa ghini! Și mă rog turcul cu treaba lui și cu ceaiul de măghiran!

Păzea! Vin turcii! Da nu fugiți bre! Chiar dacă vin înarmați până în dinți…cu baclavale, șuberek, sarailie și alte turcisme! Când? Pe 25,26 și 27 iulie a.c. Unde atacă? La Iași în Parcul Expoziției din Copou.Scop? Caritabil! Cine poate să ajute cumpărând produsele expuse să o facă! Știm cu toții câte au pătimit de la cutremure vijelii și altele.Hai bre să dăm o mână de ajutor!

O lume frământată!…Cu accente tragice, învolburate până aproape de autodistrugere.Pe ici pe colo mai răzbat timide câteva accente de speranță verde inchis,înghițite rapid de hăul întunecat.Totul se zvârcolește nevrotic ca în tablourile lui Van Gogh.Și toate acestea cu o insuportabilă claritate.Dureros de clare și palpabile, spaimele ne pătrund ființa instantaneu.Și totuși lumina își face loc și se încleștează într-o luptă pe viață și pe moarte cu întunericul.Oare vom reuși să-l învingem? În această cheie înțeleg eu să ,, citesc” acest superb peisaj marin al maestrului Petru Asimionese. Cu admirație Ioan Bodea.

🍪 Această gazetă folosește cookie-uri. Nu pentru a te urmări, ci pentru a funcționa corect, a-ți arăta conținut relevant și a înțelege cum este folosit site-ul. Acceptând cookie-urile, susții funcționarea presei independente și ne ajuți să rămânem liberi. Mai mult