INVESTITII FEROVIARE IN PORTUL CONSTANTA

Ministerul Transporturilor pregateste investitii de 753,8 milioane lei in calea ferata din Portul Constanta. Investitia presupune realizarea liniei de cale ferata pe traseul existent pentru linie simpla, cu reabilitarea tunelului pentru linie simpla si extinderea acestuia pe 200 m spre statia Palas, instalatie BLAI noua pentru linia curenta Palas – Constanta Port Zona A si reteaua de cabluri aferenta, modificare soft si hard instalatie CE existenta in statia Palas pentru preluarea echipamentelor adaugate pe linia curenta Palas – Constanta Port Zona A, electrificarea liniei.  Viteza de circulatie proiectata este de 50 km/h, arata un proiect de Hotarare a Guvernului privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Reabilitarea si electrificarea liniei CF 816 Palas – Port A, consolidare tunel km 224+670-225+160, pentru a asigura al doilea acces feroviar in Port Constanta”, lucrare de utilitate publica de interes national. Durata de executie a investitiei este de 24 de luni. Beneficiarul investitiei va fi CFR SA. Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) este de 753.806.000 lei. Capacitati: – reabilitarea liniei de cale ferata pe traseul existent 3,5 km; reabilitarea tunelului pentru linie simpla 490 m; extinderea tunelului spre statia Palas 200 m; electrificarea liniei Palas – Constanta Port Zona A 1 buc. Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, precum si din alte surse legal constituite in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii. Investitia prevede realizarea liniei de cale ferata pe traseul existent pentru linie simpla cu reabilitarea tunelului pentru linie simpla si extinderea acestuia pe 200 m spre statia Palas; istalatie BLAI noua pentru linia curenta Palas – Constanta Port Zona A si reteaua de cabluri aferenta; modificare soft si hard instalatie CE existenta in statia Palas pentru preluarea echipamentelor adaugate pe linia curenta Palas – Constanta Port Zona A, dar si electrificarea liniei. Viteza de circulatie proiectata este de 50 km/h. Linia de cale ferata Palas – Constanta Port A a fost linie dubla, neelectrificata,  centralizata, cu semnalizare SCB, in debleu (transee) cu inaltimea de la 0 la 25 metri. Linia CF Palas – Constanta Port A se racorda din statia Palas, avand o lungime de 3,6 km de la km 222+000 (statia Palas) pana la km 225+600 (statia Constanta Port A). Linia de cale ferata Palas – Constanta Port A subtraverseaza de la km 224+670/225+160 calea ferata dubla 813 Constanta – Mangalia, DN 39 Constanta – Mangalia, strazi si diverse conducte de termoficare, gaze, canalizare, alimentare cu apa de pe teritoriul Municipiului Constanta printr-un tunel cu lungimea de 490 metri.

Pompiliu Comșa

Related posts

Și totuși sarmaua?!…Sarmaua dom’le!… e românească sau turceasca? Ce întrebare năroadă! Cum să fie turcească , mai ales cea așezonată cu slăninuță de porc crescut în bătătură! Păi unde ai mai văzut dumneata turc mahomedan, să înfulece sărmălute’n foi de viță și mustind a unturică de purcel? Și apropo de înfulecat. Se cam exagerează…cum că moldovenii și mai ales cei din Iași ar fi hulpavi la sarmale!Că dacă am avut pe unul mai pântecos, Nică a lui Ștefan a Petrei,gata acum toți suntem fanii lui Flămânzilă? Adevăru-i că tălica Ion a cam exagerat la hanul,,Trei sarmale”.Adicătălea ce înseamnă 3 sărmăluțe în foi de viță infășurate strâns…Chiar înăbușite în smântână tot n-ajung nici pe o măsea.Așa că povestitorul a sugerat modificarea firmei de la han.Păi nu-i mai corect ,,La trei oale cu sarmale”.Cum să atragi mușteriu cu trei amărâte de sărmăluțe anemice! Dar revenind la tradițiile noastre…Turcii…nu și nu că sarmaua este a lor! Că ei au învelit orezul în nu știu ce și de aici a început plagiatul! Pân’ la urmă am dat- o la pace recunoscând că aici în Balcani am împrumutat fiecare rețetele unii de la alții și avem acum fiecare sarmaua lui.Iar noi moldovenii de la Iași am mai adăugat la urmă o stropeală cu licoare de Cotnari.Iacă așa ghini! Și mă rog turcul cu treaba lui și cu ceaiul de măghiran!

Păzea! Vin turcii! Da nu fugiți bre! Chiar dacă vin înarmați până în dinți…cu baclavale, șuberek, sarailie și alte turcisme! Când? Pe 25,26 și 27 iulie a.c. Unde atacă? La Iași în Parcul Expoziției din Copou.Scop? Caritabil! Cine poate să ajute cumpărând produsele expuse să o facă! Știm cu toții câte au pătimit de la cutremure vijelii și altele.Hai bre să dăm o mână de ajutor!

O lume frământată!…Cu accente tragice, învolburate până aproape de autodistrugere.Pe ici pe colo mai răzbat timide câteva accente de speranță verde inchis,înghițite rapid de hăul întunecat.Totul se zvârcolește nevrotic ca în tablourile lui Van Gogh.Și toate acestea cu o insuportabilă claritate.Dureros de clare și palpabile, spaimele ne pătrund ființa instantaneu.Și totuși lumina își face loc și se încleștează într-o luptă pe viață și pe moarte cu întunericul.Oare vom reuși să-l învingem? În această cheie înțeleg eu să ,, citesc” acest superb peisaj marin al maestrului Petru Asimionese. Cu admirație Ioan Bodea.

🍪 Această gazetă folosește cookie-uri. Nu pentru a te urmări, ci pentru a funcționa corect, a-ți arăta conținut relevant și a înțelege cum este folosit site-ul. Acceptând cookie-urile, susții funcționarea presei independente și ne ajuți să rămânem liberi. Mai mult