SUA a pierdut un F-22, și un F-35 într-un interval de patru zile. S-a evitat o coliziune în aer între cele două avioane de luptă stealth

Avioanele de luptă invizibile ale SUA rămân coloana vertebrală a armatei americane. “Rapidul și furibundul” F-22 Raptor este considerat în continuare cel mai feroce avion de război din lume, în timp ce F-35 este cunoscut ca un computer zburător și este cel mai căutat avion la nivel global.

Cu toate acestea, în mai 2020, SUA au pierdut atât un F-22, cât și un F-35 într-un interval de patru zile și au evitat o coliziune în aer între cele două avioane de luptă stealth. Bilanțul ar fi putut ajunge la patru avioane doborâte în patru zile.

Documentele publicate, zilele trecute, prin intermediul Legii privind libertatea de informare au dezvăluit informații demne de luat în seamă cu privire la un accident de F-22 Raptor al Forțelor Aeriene ale SUA, care a avut loc la 15 mai 2020.

Potrivit rapoartelor, în timpul unei misiuni de inspectare a locului prăbușirii unui F-22, o potențială coliziune între un F-22 Raptor și un F-35 Lightning II a fost evitată.

Context

La 15 mai 2020, la Baza Aeriană Eglin urma să aibă loc un exercițiu masiv de antrenament de luptă aeriană cu șase F-35, trei F-22 și patru F-16C.

F-22

F-22 Raptor care s-a prăbușit era pilotat de un căpitan care îndeplinea funcția de director adjunct de operațiuni al Escadrilei 43 de vânătoare. Aeronava a părăsit baza folosind indicativul Hornet 1.

Pilotul a observat prima problemă imediat ce Raptor-ul a decolat, o lumină de avertizare din cabina de pilotaj începuse să clipească. Deoarece nu erau vizibile probleme evidente, el a continuat. Cu toate acestea, la o altitudine de doar aproximativ 15 metri, aeronava a început să se rostogolească spre stânga fără a i se ordona acest lucru.

Pilotul, bănuind o potențială flacără la motorul stâng, a micșorat turația ambelor motoare Pratt & Whitney F119 turbofan ale Raptor-ului. Între timp, însoțitorul său de zbor a inspectat pentru scurt timp motorul pentru a vedea dacă există vreo problemă aparentă.

Nimic nu părea să fie în neregulă.

Apoi, nasul Raptor-ului s-a îndreptat în sus cu aproximativ 45 de grade spre cer. Pe ecran a apărut un mesaj de avertizare care indica date aeriene degradate. Avionul s-a rostogolit din nou spre stânga și apoi, fără niciun avertisment, a intrat în picaj.

Dar pilotul, încă o dată, a reușit să recupereze controlul și a decis să continue exercițiul.

Apoi, a apărut cea de-a treia alertă, informându-l pe pilot că forțele g solicitau prea mult avionul. Acesta a decis să încerce să aterizeze în siguranță F-22, arzând combustibilul pe drumul de întoarcere la sol, sperând să aterizeze pe cea mai lungă pistă.

“Când am trecut de 3.000 de metri, avionul a început să aibă din nou tendințe incontrolabile.”, a notat pilotul. “A fost nevoie de cea mai mare parte a presiunii pe care o aveam disponibilă în brațul drept pentru a menține avionul în zbor nivelat, iar apoi, în acel moment, nu am mai putut vira la stânga”.

Suedia și Japonia sunt în frunte. De ce România imită Panama? Artena 3 Ar putea România să-și piardă industria de vârf la nivel mondial? Evenimentul În acel moment, era destul de evident că afișajul din cabina de pilotaj arăta valori incorecte de altitudine și viteză în comparație cu cele raportate de colegul său de zbor. În acest moment, pilotul a decis să se ejecteze. După ejectare, Raptor-ul s-a prăbușit în spirală la sol.

S-a stabilit că cauza principală a accidentului a fost o eroare de întreținere comisă după ce aeronava a fost spălată.

Fiecare avion costă aproximativ 100 de milioane de dolari.

Coliziune între F-22 și F-35 evitată

După ce pilotul F-22 s-a ejectat, avioanele F-35 din cadrul aceluiași exercițiu de antrenament s-au îndreptat spre locul accidentului cu obiectivul de a transmite coordonatele salvatorilor. Aceștia plănuiau să rămână în zonă pentru a supraveghea recuperarea.

Cu toate acestea, F-35 care coordonau salvarea au început să rămână fără combustibil și au plecat. Făcând acest lucru, aproape că s-au ciocnit cu F-22, iar raportul a descris situația ca fiind “destul de periculoasă”.

Numărul de avioane implicate în această situație limită este încă neclar. Deși, aproape toate avioanele care făceau parte din exercițiul de antrenament ar fi fost încă în aer deasupra poligonului în acel moment.

F-35 prăbușit

Patru zile mai târziu, a avut loc un accident în care a fost implicat un alt F-35. Acesta, însă, nu a fost suficient de norocos încât să scape nevătămat. Prăbușirea pe 19 mai a unui F-35A Lightning II la baza Eglin a fost cauzată de faptul că pilotul a încercat să aterizeze cu o viteză foarte mare.

Un F-35 costă 100.000.000 $.

A existat, de asemenea, o eroare logică de control al zborului, necunoscută anterior, care a făcut ca coada avionului să nu mai răspundă.

Raportul USAF privind incidentul, postat online la 30 septembrie, a enumerat mai multe greșeli ale pilotului care, în opinia anchetatorilor, au contribuit semnificativ la prăbușire. Aceștia au constatat că pilotul era obosit, ceea ce a dus la o “degradare cognitivă experimentată”.

Deoarece acesta a fost al doilea accident în 4 zile la baza Eglin, a alarmat conducerea bazei și a determinat-o să suspende temporar zborurile pentru a se concentra asupra siguranței.

Related posts

Și totuși sarmaua?!…Sarmaua dom’le!… e românească sau turceasca? Ce întrebare năroadă! Cum să fie turcească , mai ales cea așezonată cu slăninuță de porc crescut în bătătură! Păi unde ai mai văzut dumneata turc mahomedan, să înfulece sărmălute’n foi de viță și mustind a unturică de purcel? Și apropo de înfulecat. Se cam exagerează…cum că moldovenii și mai ales cei din Iași ar fi hulpavi la sarmale!Că dacă am avut pe unul mai pântecos, Nică a lui Ștefan a Petrei,gata acum toți suntem fanii lui Flămânzilă? Adevăru-i că tălica Ion a cam exagerat la hanul,,Trei sarmale”.Adicătălea ce înseamnă 3 sărmăluțe în foi de viță infășurate strâns…Chiar înăbușite în smântână tot n-ajung nici pe o măsea.Așa că povestitorul a sugerat modificarea firmei de la han.Păi nu-i mai corect ,,La trei oale cu sarmale”.Cum să atragi mușteriu cu trei amărâte de sărmăluțe anemice! Dar revenind la tradițiile noastre…Turcii…nu și nu că sarmaua este a lor! Că ei au învelit orezul în nu știu ce și de aici a început plagiatul! Pân’ la urmă am dat- o la pace recunoscând că aici în Balcani am împrumutat fiecare rețetele unii de la alții și avem acum fiecare sarmaua lui.Iar noi moldovenii de la Iași am mai adăugat la urmă o stropeală cu licoare de Cotnari.Iacă așa ghini! Și mă rog turcul cu treaba lui și cu ceaiul de măghiran!

Păzea! Vin turcii! Da nu fugiți bre! Chiar dacă vin înarmați până în dinți…cu baclavale, șuberek, sarailie și alte turcisme! Când? Pe 25,26 și 27 iulie a.c. Unde atacă? La Iași în Parcul Expoziției din Copou.Scop? Caritabil! Cine poate să ajute cumpărând produsele expuse să o facă! Știm cu toții câte au pătimit de la cutremure vijelii și altele.Hai bre să dăm o mână de ajutor!

O lume frământată!…Cu accente tragice, învolburate până aproape de autodistrugere.Pe ici pe colo mai răzbat timide câteva accente de speranță verde inchis,înghițite rapid de hăul întunecat.Totul se zvârcolește nevrotic ca în tablourile lui Van Gogh.Și toate acestea cu o insuportabilă claritate.Dureros de clare și palpabile, spaimele ne pătrund ființa instantaneu.Și totuși lumina își face loc și se încleștează într-o luptă pe viață și pe moarte cu întunericul.Oare vom reuși să-l învingem? În această cheie înțeleg eu să ,, citesc” acest superb peisaj marin al maestrului Petru Asimionese. Cu admirație Ioan Bodea.

🍪 Această gazetă folosește cookie-uri. Nu pentru a te urmări, ci pentru a funcționa corect, a-ți arăta conținut relevant și a înțelege cum este folosit site-ul. Acceptând cookie-urile, susții funcționarea presei independente și ne ajuți să rămânem liberi. Mai mult