Directorul general al Portului Constanța, Mihai Teodorescu: O posibilă investiție care ar putea aduce schimbări semnificative în activitatea portului, discutată în timpul vizitei premierului Marcel Ciolacu în Emiratele Arabe Unite.

Directorul general al Portului Constanța, Mihai Teodorescu, icențiat în științe agronomice, fost angajat la RATB și în Primăria Capitalei, cu soția cadru militar la SRI a dezvăluit pentru TVR Info detalii esențiale despre o posibilă investiție care ar putea aduce schimbări semnificative în activitatea portului, discutată în timpul vizitei premierului Marcel Ciolacu în Emiratele Arabe Unite.

Una dintre principalele inițiative discutate a fost extinderea capacității Portului Constanța cu până la 25%, prin investiția în molurile 3 și 4, a explicat Mihai Teodorescu, directorul general al Portului Constanța.

Investiția estimată ar urma să fie de peste 1,2 miliarde de euro, implicând un fond suveran de investiții din Emiratele Arabe, Abu Dhabi, specializat în proiecte de infrastructură și digitalizare.

Teodorescu a subliniat importanța creșterii capacității portului, evidențiind faptul că portul Constanța a înregistrat o creștere istorică de peste 92 de milioane de tone anul trecut, pentru o capacitate proiectată de 100 de milioane de tone. Extinderea propusă ar aduce o capacitate efectivă de operare de minimum 120 – 125 de milioane de tone, consolidând poziția portului ca principala poartă de tranzit și operare a mărfurilor pentru Inițiativa celor Trei Mări și pentru Uniunea Europeană.

Planul de investiții presupune un parteneriat public-privat între Guvernul României și fondul de investiții, gestionat prin Compania Națională a Porturilor Maritime Constanța, și va fi susținut de finanțări europene și resurse guvernamentale.

Teodorescu a subliniat că în următoarea lună-două inițiativa va fi bine definită, aducând informații despre planurile concrete, inclusiv despre construcția a 17 noi dane pregătite pentru operațiuni, cu adâncimi variind între 16,5 și 19 metri. Aceste îmbunătățiri vor permite portului să faciliteze traficul celor mai mari nave care vor opera în Marea Neagră, consolidând poziția portului Constanța ca unul dintre cele mai importante hub-uri maritime din regiune, cu implicații semnificative pentru transportul de mărfuri în UE și dincolo de aceasta.

Related posts

Și totuși sarmaua?!…Sarmaua dom’le!… e românească sau turceasca? Ce întrebare năroadă! Cum să fie turcească , mai ales cea așezonată cu slăninuță de porc crescut în bătătură! Păi unde ai mai văzut dumneata turc mahomedan, să înfulece sărmălute’n foi de viță și mustind a unturică de purcel? Și apropo de înfulecat. Se cam exagerează…cum că moldovenii și mai ales cei din Iași ar fi hulpavi la sarmale!Că dacă am avut pe unul mai pântecos, Nică a lui Ștefan a Petrei,gata acum toți suntem fanii lui Flămânzilă? Adevăru-i că tălica Ion a cam exagerat la hanul,,Trei sarmale”.Adicătălea ce înseamnă 3 sărmăluțe în foi de viță infășurate strâns…Chiar înăbușite în smântână tot n-ajung nici pe o măsea.Așa că povestitorul a sugerat modificarea firmei de la han.Păi nu-i mai corect ,,La trei oale cu sarmale”.Cum să atragi mușteriu cu trei amărâte de sărmăluțe anemice! Dar revenind la tradițiile noastre…Turcii…nu și nu că sarmaua este a lor! Că ei au învelit orezul în nu știu ce și de aici a început plagiatul! Pân’ la urmă am dat- o la pace recunoscând că aici în Balcani am împrumutat fiecare rețetele unii de la alții și avem acum fiecare sarmaua lui.Iar noi moldovenii de la Iași am mai adăugat la urmă o stropeală cu licoare de Cotnari.Iacă așa ghini! Și mă rog turcul cu treaba lui și cu ceaiul de măghiran!

Păzea! Vin turcii! Da nu fugiți bre! Chiar dacă vin înarmați până în dinți…cu baclavale, șuberek, sarailie și alte turcisme! Când? Pe 25,26 și 27 iulie a.c. Unde atacă? La Iași în Parcul Expoziției din Copou.Scop? Caritabil! Cine poate să ajute cumpărând produsele expuse să o facă! Știm cu toții câte au pătimit de la cutremure vijelii și altele.Hai bre să dăm o mână de ajutor!

O lume frământată!…Cu accente tragice, învolburate până aproape de autodistrugere.Pe ici pe colo mai răzbat timide câteva accente de speranță verde inchis,înghițite rapid de hăul întunecat.Totul se zvârcolește nevrotic ca în tablourile lui Van Gogh.Și toate acestea cu o insuportabilă claritate.Dureros de clare și palpabile, spaimele ne pătrund ființa instantaneu.Și totuși lumina își face loc și se încleștează într-o luptă pe viață și pe moarte cu întunericul.Oare vom reuși să-l învingem? În această cheie înțeleg eu să ,, citesc” acest superb peisaj marin al maestrului Petru Asimionese. Cu admirație Ioan Bodea.

🍪 Această gazetă folosește cookie-uri. Nu pentru a te urmări, ci pentru a funcționa corect, a-ți arăta conținut relevant și a înțelege cum este folosit site-ul. Acceptând cookie-urile, susții funcționarea presei independente și ne ajuți să rămânem liberi. Mai mult