Investiții publice și private de 9 miliarde de Euro transformă Constanța într-un pol de dezvoltare regională pe termen mediu și lung

Investiții publice și private de peste 9 miliarde de Euro transformă Constanța într-un pol de dezvoltare regională pe termen mediu și lung, cu multiple oportunități pentru domeniul imobiliar, arată o analiză a România Property Club, pe baza concluziilor din cadrul Constanța Real Estate Roundtable organizat la finele săptămânii trecute. Energia, agricultura, transportul maritim, securitatea și turismul sunt principalele puncte forte ale Constanței. După rezultate record în 2023, cu o creștere a traficului de 22,5% până la 92,5 milioane de tone, Portul Constanța are în derulare investiții de 1 miliard de Euro, cu scopul de a deveni un centru-lider de distribuție la nivel regional, prin oferirea celei mai scurte alternative de transport către centrul Europei.

Proiectul de 1 miliard de Euro pentru o nouă autostradă care va conecta Constanța de Olimp a intrat în linie dreaptă. La Mihail Kogălniceanu sunt în dezvoltare investiții de 2,5 miliarde de Euro într-un mini oraș NATO, care va găzdui 10.000 de soldați și familiile acestora. Investitorul IULIUS adaugă Constanța pe harta dezvoltărilor sale, pregătind un ansamblu major de regenerare urbană, o investiție de 800 de milioane de Euro.

Neptun Deep, joint-venture-ul de 4 miliarde de Euro dintre OMV Petrom și Romgaz care va transforma România în cel mai mare producător de gaze din Romania, a primit recent avizul de mediu. Peste 1.000 de camere de hotel afiliate unor branduri internaționale sunt în lucru în zona Constanța – Mamaia. După o perioadă dificilă pe segmentul rezidențial, cererea este în revenire, prețul mediu pentru noile unități atingând un nivel de 1.718 Euro/mp util + TVA. Energia, agricultura, transportul maritim, securitatea și turismul sunt principalele puncte forte ale Constanței.

Portul Constanța are în derulare investiții de 1 miliard de Euro: lucrări de infrastructură, căi de acces și utilități, în vederea dezvoltării de terminale specializate în portul Constanța Sud – Molurile IIIS (45 ha platformă de operare, 11 ha zonă logistică, 7 dane) și IVS (110 ha platformă operare, 25 ha zonă logistică, 10 dane).

Related posts

Partide noi, cu aceiași oameni vechi – aceeași piesă, alt decor

Zvonuri, „fake news” sau adevăruri pe care nu se dorește să se afle?

Inspectorii ANAF, trimiși să aplice sancțiuni arbitrare firmelor. Cine vine fără bani e concediat

🍪 Această gazetă folosește cookie-uri. Nu pentru a te urmări, ci pentru a funcționa corect, a-ți arăta conținut relevant și a înțelege cum este folosit site-ul. Acceptând cookie-urile, susții funcționarea presei independente și ne ajuți să rămânem liberi. Mai mult